Helyi almából, ismerős ízekből készülő ciderek, mintha csak a szomszédod készítené Neked.

hiSTORY

2015. június 07. - ELZO

Egyszer volt, hol nem volt, így is kezdődhetne a sztori, ha valamilyen Grimm mese keretében írnának rólunk, azonban maradjunk a valóság talaján. Történetünk azzal kezdődik, hogy ötletgazdáink, Balázs és Laura komoly vállalkozó családokból származnak, így teljesen természetes volt számukra, hogy ők is saját erőből szeretnének felépíteni valami új dolgot. Kísérleteztek és próbálkoztak eleinte több mindennel is, aztán egyszer csak azt vették észre, hogy hirtelen nagyon sok olcsó alma lepte el az országot. El is gondolkodtak rajta, hogy ezzel lehetne valamit kezdeni, és mivel ők is fiatalok még, szinte magától jött a lehetőség, hogy ebből bizony valami alkoholos italt kéne készíteni, és meg is született egy új magyar cider márka ötlete.

Mivel tudták, hogy ketten nem képesek felépíteni az egészet a semmiből, a FIVOSZ-tól kapott mentori segítséggel, amit Katona József biztosított, elkezdtek csapatot építeni maguk köré, és mellette folyamatosan képezni magukat, hogy valami frankó dolgot tudjanak létrehozni. Az belátható volt, hogy a nagy tételben kapható, kommersz márkákkal, mint a Somersby, Strongbow és Carling nem érdemes versenyre kelni, de mivel ők alacsonyabb gyümölcstartalmú, édesítő- és tartósítószerekkel teletömött termékeket forgalmaznak, ezt egyáltalán nem sajnálták. Fő céljuk ugyanis az volt, hogy szeretnének itthon is egy olyan cider fogyasztói kultúrát megteremteni, ahol minőségi italokat kap a lakosság.

innoversitas_2015_csapatfoto.jpg

A Lokalm cider alapító csapata a 2015-ös INNOversitas döntőn a Demolában

Ahogy haladtak az előkészületekkel, folyamatosan forogtak a csapattagok körülöttük, míg végül 2015. májusára kialakult az 5 fős mag, akikkel belekezdtünk a komolyabb munkába: lett egy borászunk Annamari személyében, egy pénzügyesünk Petinek köszönhetően, és végül Zsolti, aki a marketinges szekeret tolja. Így együtt indultunk el a BME Management Szakkollégiuma által szervezett INNOversitas 2015 nevű innovációs versenyen is, ahol 2. helyezettek lettünk másik mentorunknak, Schleer Tamásnak köszönhetően, aki segített rátalálni a helyes irányra. Fontos volt ugyanis számunkra a környezettudatosság és a helyi munkahelyek megsegítése is, ezért közösen egy olyan, társadalmi innováción alapuló víziót álmodtunk meg, hogy minden nagyobb város környezetében helyben fogjuk készíteni a termékeinket, méghozzá helyi alapanyagokból. Ezzel ugyan felvállaljuk azt, hogy a helyi almák sajátossága miatt mindenhol picit más lesz a ciderünk ízvilága, de cserébe mindenhol azokat a zamatokat tudjuk nyújtani, amiket megszerettünk gyerekkorunkban.

Így született meg tehát a Lokalm cider ötlete, időközben egy designerrel, Gergővel is kiegészültünk, és most azon dolgozunk gőzerővel a prototípus termékeink fejlesztésén keresztül, hogy minél hamarabb megkóstolhassátok frissítő, könnyed italainkat. Amíg ez megtörténik, addig is keressetek minket egyelőre itt a blogunkon, a Facebookon, vagy a hamarosan elinduló többi közösségi oldalunkon, illetve akár személyesen is a Demolában.

A bejegyzés trackback címe:

https://lokalmcider.blog.hu/api/trackback/id/tr717524186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.